«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

این‌روزها گهگاه می‌بینیم و می‌شنویم که مسئولی باور دارد که تنها راه بازداشتن مسئولین از فساد، بالا رفتن حقوق و مزایای ایشان است. اما ظاهراً این راه‌حل بیش از آن که احتمال فساد برخی از این افراد را پایین بیاورد کند، رقم فساد احتمالیشان را بالا می‌برد. می‌گویند باید زندگیشان تأمین بشود که به‌سوی فساد نروند. قبول، اما بالاخره یک رقمی بدهند که مردم هم بدانند هزینه‌ی تأمین زندگی ایشان چه‌قدر است؟ خدا رحم کند که بعضی از این مسئولین استاد دانشگاه هم هستند.

ما زمان انقلاب نبودیم، اما می‌دانیم که قرار نبوده در جمهوری اسلامی اوضاع این‌طور باشد، قرار بر شیفتگی خدمت بود. حالا هم قرار نیست قرار‌ها عوض شود.

____________________________________________________________

پی‌نوشت: من اهل اینستاگرام نبودم، فقط مطالب چند نفری (حساب کاربری) را که به مباحثشان علاقه‌مند بودم دنبال می‌کردم. هنوز هم نیستم،‌ اما حدود یک ماه است که فعالیت‌های امیدوار‌کننده‌ی یک طلبه‌ی جوان را در مبارزه با اشرافی‌گرافی و امتیازجویی برخی مسئولین و خانواده‌هایشان دنبال می‌کنم. البته احتمالاً شما هم ایشان را می‌شناسید، اگرنه، می‌توانید فعالیت‌های ایشان را در اینستاگرام یا در کانال تلگرام ایشان دنبال کنید.