من عین الف نه، مثل دالم

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

ضرورت حرکت

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

«آیا ضرورت حرکت را احساس کرده‌ایم؟

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
عین الف

روز جهانی کتاب الکترونیک، هدیه، مسابقه و جایزه

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

 

امروز، روز جهانی کتاب الکترونیک است. به‌همین مناسبت، جناب آقای صفایی‌نژاد، نویسنده‌ی وبلاگ پژوهشگر و بنیان‌گذار نشر صاد، هم هدیه می‌دهند و هم مسابقه‌ای ترتیب داده‌اند و برایش جایزه هم در نظر گرفته‌اند. پس اگر مایل هستید، از طریق پیوند زیر بشتابید.

اینجا: روز جهانی کتاب الکترونیک، هدیه، مسابقه و جایزه

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
عین الف

تواصی به صبر

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

در ماه‌هایی که گذشت من هم مثل بعضی از دوستان، حالات روحی و روانی را تجربه کردم که پیش‌تر تجربه‌ی آن را نداشتم و برایم دشوار بود. عامل آن هم شاید همراهی مجموعه‌ای از مسائل شخصی با شرایط عمومی تازه‌ای بود که تمام جامعه درگیر آن شد. روزهایی را گذراندم که حال خوشی نداشتم، اما امیدوارم بتوانم تجربه و برداشت خوبی از این دوره داشته باشم. در دوره‌ای هم کمتر نوشتنم به این دلیل بود که هم چندان حال و حوصله نداشتم و هم نمی‌خواستم با آن احوال ناخوش، خاطر دوستان را آزرده کنم. اما مواردی پیش آمد که برخی از دوستان از تجربه‌های مشابه دور و نزدیکشان نوشتند، که اگرچه گاهی ناخوش‌احوالیشان ناراحت‌کننده بود، اما بیان تجربیاتشان مرا متوجه این نکته می‌کرد که چنین تجربه‌هایی مشترک است (و چه بسا افرادی در شرایطی بسیار سخت‌تر آن را می‌گذرانند) و گاه هم به من می‌آموخت که چگونه می‌توان با این وضعیت تعامل بهتری داشت. در واقع، به‌نظر می‌رسد هنگامی که از این تجربه‌ها با نظر به گذرا بودن آن‌ها و راه‌های تعامل با آن‌ها و برداشت بهتر از آن‌ها می‌نویسیم، می‌توانیم در افزایش صبر به یکدیگر کمک کنیم تا دشواری‌ها را کم کنیم و بهره‌برداری‌ها را بیشتر. از خداوند می‌خواهم، با تواصی به حق و صبر بتوانیم از تمام آن‌چه بر ما می‌گذرد، در کنار هم بیشترین بهره را برداریم.

1

 

 

2

 

 

3

 

 

_____________________________________________________________________

پی‌نوشت:

اول) تذکرات سخنان استاد صفایی بیش و پیش از همه برای خودم لازم است، اما گمانم این است که دوستان بزرگوار بیش از من در بهره‌برداری از آن‌ها توانمند هستند. مرجع دریافت فایل‌ها هم که صفحه و کانال مربوط به آثار و سخنرانی‌های استاد صفایی حائری در شبکه‌های اجتماعی مختلف است. نشانی صفحه‌ی اینستاگرام که در فایل‌های ویدیویی مشاهده می‌شود. نشانی کانال هم همان eisnsad است.

دوم) این مطلب چالش و پویش نیست، اما شما هم اگر دوست داشتید مطلبی در راستای تواصی به صبر بنویسید تا به هم برای صبر بیشتر و بهتر کمک کنیم.

سوم) برای همه‌ی کسانی که این روزها درگیر مراقبت از بیماران یا در حال تلاش برای بهبود آن‌ها هستند، دعا کنیم که خداوند توان روحی و جسمی مضاعف و خیر کثیر به ایشان عطا کند. (چه بهتر که با چند صلوات هم همراهش کنیم.)

۴ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
عین الف

کفر متحرّک، اسلام راکد

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

درست یادم نیست که جملات زیر از استاد صفایی را قبلاً در مطالب این وبلاگ آورده‌ام یا خیر. اما برای خودم تذکر و یادآوری آن لازم بود.

۱ نظر موافقین ۸ مخالفین ۰
عین الف

وسعت در دنیا

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مطالب زیر از دو کتاب «شرحی بر دعاهای روزانه‌ی حضرت زهرا (س)» و «چهل حدیث از امام حسین (ع) در سبک زندگی و بندگی» انتخاب شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
عین الف

پرواز دسته‌جمعی

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

می‌شود گفت هر صلوات یک گام جمعی مؤمنین در مسیر رشد است. ذاکر صلوات که رشد او و معرفت نسبی او نسبت به مقام انسان کامل و اسوه‌ی حسنه سبب جاری شدن ذکر صلوات بر لب او شده است و اسوه‌ی حسنه و جانشینان راستین او که راهنمای این راه و این رشد بوده‌اند و جمع مؤمنینی که هر یک واسطه‌ای در این مسیر بوده‌اند.

من از خدایی که خیر و خیرخواهی مطلق است می‌خواهم که سلام و درود بفرستد بر بهترین بندگانش. حسد را از جانم دور می‌کنم و سیر می‌کنم به‌سوی نور، به‌سوی خوبی و خیر بیشتر. رشد می‌کنم تا هر چه بیشتر شبیه شوم به اسوه‌های حسنه. این مسیر و این ماجرا، تمامش خیر و نور است.

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم

۰ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
عین الف

مستان همه افتاده و ...

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مستان همه افتاده و ساقی نمانده

یک گل برای باغبان باقی نمانده

 

۲ نظر موافقین ۵ مخالفین ۰
عین الف

ما به او محتاج بودیم ...

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

آقایی را نگاه کن، کرامت را ببین. حتی وقتی می‌خواهند دست‌ها را بگیرند و آدم‌ها را از غرق شدن نجات بدهند، هنگامی که می‌خواهند آن‌ها را از دل آتش بیرون بکشند، نمی‌پرسند: چه کسی کمک می‌خواهد، چه کسی می‌خواهد نجات یابد؟ می‌فرمایند: «هل من ناصر ینصرنی؟»

ما به او محتاج بودیم، او به ما مشتاق بود*

و بزرگواری و کَرَم ایشان را سزاوار نیست که فقط از آتش و هلاک برهانند، بلکه بال پرواز می‌دهند و به اوج می‌رسانند.

_________________________________________________________________________

* حافظ

پی‌نوشت: عزاداری‌هایتان قبول و التماس دعا.

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
عین الف

زیربنای ولایت

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مطلب زیر، بخشی از کتاب «غدیر» استاد صفایی حائری است، یک توضیح و تمثیل فشرده و گویا. اما از دانستن تا ایمان آوردن و گردن نهادن چه‌قدر راه است؟

۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
عین الف