«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

در نقاشی‌های دوران کودکی، ابتدا برای رسم تمام خطوط و نقش‌های ظریف از مداد سیاه استفاده می‌کردیم. پرچم ایران یکی از اجزاء پرتکرار نقاشی‌های دوران کودکی من بود و نشان جمهوری اسلامی ایران، یعنی همان نقش «لا اله الاّ الله» یا «الله» نمادین، یکی از همان نقش‌های ظریفی که با مداد سیاه ترسیم می‌شد. اما من هم مثل بچه‌های دیگر خیلی زود متوجه تفاوت بین رنگ سرخ نشان در پرچم واقعی و رنگ سیاه نشان در پرچم نقاشی‌ها شدم و یاد گرفتم که از مداد قرمز برای ترسیم این نشان استفاده کنم. فکر می‌کنم اکثر بچه‌ها این را یاد گرفتند و فقط تعداد اندکی بودند که با کم‌توجهی یا بی‌سلیقگی همچنان نشان میان پرچم را با مداد سیاه می‌کشیدند. گاهی هم شاید نوک مداد قرمزشان شکسته بود. حالا آن بچه‌ها بزرگ شده‌­اند، حدود سی و هفت سال هم از طراحی این نشان و جای گرفتنش در میانه‌ی پرچم گذشته است، اما ظاهراً مشکل همچنان پابرجاست، اگرچه حالا دیگر با مداد نقاشی نمی‌کنند.

 

ستاد انتخابات کشور

 

__________________________________________________________________

پی‌نوشت: نمونه‌­ی دیگری هم برای سال‌ها در بورس تهران وجود داشت که خوشبختانه مدتی است اصلاح شده است. البته که نمونه­‌های دیگر هم بوده و احتمالاً همچنان هست.