«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مطمئن نیستم، اما گمان می‌کنم، مدتی پیش در یکی از وبلاگ‌های بیان، معرفی از کتاب «کوچولوی اضافی» را خواندم یا شاید هم در نوشته‌ای فقط اشاره‌ای به آن شده بود. از زمانی که کتاب را در «کتابراه» گرفتم، فرصتی پیش نیامده بود که سراغ آن بروم، به‌ویژه که کتاب ناخوانده زیاد داشتم و درباره‌ی کتاب‌های غیرتخصصی هم اغلب خواندن نسخه‌ی الکترونیک انتخاب اولم نیست.

دیروز عصر، اتفاقی سراغ کتابراه رفتم. برنامه را باز کردم و چشمم به «کوچولوی اضافی» افتاد. کم کار نداشتم اما خواندن را شروع کردم و چند ساعت بعد، کتاب به آخر رسیده بود. با توجه به حجم کم و موضوع مهم کتاب، خواندن آن را توصیه می‌کنم، حتی برای مردان مجرد (مثل من) که احتمالاً جزء گروه مخاطبین هدف این کتاب نیستند، به‌ویژه که غیر از آن‌چه که مستقیماً به موضوع اصلی داستان مربوط است، کتاب حاوی نکات مفیدی پیرامون کیفیت افکار و رفتار اعضای یک خانواده است.

_________________________________________________________________________

پی‌نوشت:

اول) کتاب را می‌توانید از این‌جا به رایگان دریافت و مطالعه کنید.

دوم) یکی از دوستان (آقای میم) زحمت کشیدند و وبلاگ اولی را که کتاب را معرفی کرده بود یادآوری کردند: فانوس جزیره.