من عین الف نه، مثل دالم

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

کتاب شوخ

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

«تقویم شمسیِ روی میز خبر از سفر قریب‌الوقوعی می‌دهد که قرار است روزِ پنجشنبه، چهاردهم مردادماه سالِ 1395، به مقصد سرزمین آفتابِ تابان آغاز شود و من در این نیمه‌شبِ تابستانی کمی بی‌خواب شده‌ام!»

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
عین الف

ماهی لغزان، در آب گل‌آلود

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

با کتاب «برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال» از طریق مطالب یکی دو تا از وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم، آشنا شدم و هنوز هم در حال مطالعه‌ی کتاب هستم. اما توصیفی که درباره‌ی رابطه‌ی تصمیمات و افکار و نوشتن، در این کتاب خواندم و در ادامه می‌آید، به‌نظرم بسیار خوب است و دوست داشتم آن را با خوانندگان این وبلاگ هم که ممکن است این کتاب را نخوانده باشند، به اشتراک بگذارم.

***

«... چرا بنویسیم؟ هر تصمیمی، تا زمانی که اتخاذ نشده و به آن عمل نشود، صرفاً یک فکر است. فکر کردن مانند تلاش برای گرفتن یک ماهی با دستان خالی است. ماهی‌ها به‌راحتی از چنگ شما می‌گریزند و دوباره به اعماق گل‌آلود ذهن شما برمی‌گردند و ناپدید می‌شوند. نوشتن چیزها، به ما این امکان را می‌دهد که افکار خود را تصرف کنیم و آن‌ها را در روشنایی روز بررسی کنیم. با بیرون آوردن افکار خود، شروع به خالی کردن ذهنمان از چیزهای اضافی می‌کنیم. ما با نوشتن هر خط، یک فهرست ذهنی از تمام گزینه‌هایی که در حال دریافت توجهمان هستند، درست می‌کنیم. این اولین قدم برای پس گرفتن کنترل زندگی‌مان محسوب می‌شود. از همین‌جاست که می‌توانید سیگنال اصلی را از اختلالات جدا کنید. اینجاست که سفر بولت ژورنال شما آغاز می‌شود.»*

__________________________________________________________________________________

* رایدر کارول، برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال. ترجمه‌ی زهرا نجاری، نشر کتاب کوله‌پشتی، 1398.

۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
عین الف