من عین الف نه، مثل دالم

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

در حلقه‌ی نام خویش ...

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مهم است فکر کردن به این که خوب بودنمان چه‌قدر به تلاش برای خوب جلوه کردن در چشم مردم ارتباط دارد. مهم است که کارهایمان چه‌قدر واقعاً برای خداست و چه‌قدر برای بزرگ کردن اسم خودمان (آن هم به گمان خودمان). آن هم فقط برای اسم خودمان، و اگر نه بهترین کار برای خودمان، همان است که بیش‌تر برای او و نزدیک به رضای اوست. مهم است برای این که موجب اصلاح نیت شود، نه برای این که عمل را تعطیل کند. این‌ها همه ابتدایی و بدیهی و تکراری است، اما مهم است. مهم است چون مدت‌هاست در همین ابتدائیات و بدیهیات مانده‌ام، در تکرار زبانی مانده‌ام و در عمل یک گام پیش نرفته‌ام.

___________________________________________________

پی‌نوشت: چند روز پیش خبر رسید که آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند، به لطف و کرم نامم را خوانده‌اند که اگر خدا بخواهد حدود دو ماه دیگر برای اولین بار به زیارت عتبات مهمانشان شوم. اگر توصیه‌ای دارید برای آماده شدن بهتر برای این مهمانی و محظوظ شدن بیش‌تر از برکات آن، بزرگوارانه مرا بهره‌مند نمایید. بسیار محتاج دعای همه‌ی بزرگواران هستم.

۹ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
عین الف

ازنفس‌افتاده

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

کار مهم را با کار پرسروصدا اشتباه گرفتیم، اهمیت را با شهرت و درستی را با چشمگیر و خوشایند این و آن بودن. بعد هی اشتباه رفتیم و خسته شدیم و نرسیدیم. هی پی ناممان دویدیم و دور خودمان گشتیم و از نفس افتادیم و سرگیجه گرفتیم و آخر ... دست‌هایمان خالی ماند.

۵ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰
عین الف

التماس دعا

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

این مطلب فقط یک التماس دعاست از همه‌ی دوستانی که لطف دارند و به اینجا سر می‌زنند و نادیده و بدون تعارف به صفا و پاکی روحشان بسیار معتقدم. التماس دعایی است برای عزیزی که ....

خدا خیرتان دهد، بسیار!

۷ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰
عین الف

گسسته

«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

فی‌الحال آن‌چه هست افکار و کلمات پراکنده است و آن‌چه نیست رشته‌ای است برای نظم و نسق بخشیدنشان. حداقل مثل حافظ معذور هم نیستم بابت رشته‌ی گسسته.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عین الف