«بسم الله الرّحمن الرّحیم»

مدتی پیش، خبر خوبی از انتشار یک کتاب متفاوت را از دوستی عزیز دریافت کردم، کتابی با موضوعی خاص و نگاهی منحصر‌به‌فرد. بدون تردید و تأخیر کتاب را تهیه کردم و بلافاصله مطالعه‌ی آن آغاز کردم. عنوان این کتاب «من محروم نیستم» است که با زیرعنوان «ره‌توشه فعالان تربیتی در مواجهه با نوجوان روستا حاشیه شهر» توضیح داده می‌شود.

آن‌چنان که تا حدی در عنوان و زیرعنوان روشن است، کتاب می‌کوشد تا راهی تربیتی و عملی را برای زدودن باور محرومیت از ذهن نوجوانان «روستا حاشیه شهر» به‌منظور فراهم کردن امکان بروز و ظهور استعدادهای نهفته‌ی فراوان این نوجوانان معرفی کند، راهی که پیمودن آن، نه‌تنها می‌تواند منجر به شکوفایی استعدادها و توانایی‌های نوجوانان این نواحی شود، بلکه به‌طور کلی توانمندسازی مردم «روستا حاشیه شهر» به عمیق‌ترین شکل را در پی خواهد داشت. تا آن‌جا که نگاه دیگران نیز به این مناطق تغییر کند و دیگر نه با کمبودها، بلکه با توانایی‌ها و ثروت‌هایشان شناخته شوند. عبارت «روستا حاشیه شهر» نیز ابداع نویسنده‌ی کتاب برای پرهیز از به‌کارگیری برچسب رایج و خطرناک «مناطق محروم» است.

به‌نظرم کتاب نگرش بسیار عمیق و دقیقی را مطرح می‌کند که متأسفانه تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در حالی که به‌نظر اساسی‌ترین راه‌حل مسأله‌ی موردنظر است. یک مزیت مهم کتاب این است که فقط به بیان یک نظریه و راه‌حل ذهنی ناآزموده نمی‌پردازد، بلکه راه‌حلی را ارائه می‌کند که از دل یک تجربه‌ی زیسته برآمده و در کوره‌ی مواجهه‌ی واقعی با مسأله پخته شده است. در جای‌جای کتاب نیز، بیان مسأله و راه‌حل با ذکر نمونه‌های مرتبط واقعی از خاطرات جذاب فعالان تربیتی در مناطق «روستا حاشیه شهر» همراه می‌شود که تجربه‌ی متفاوتی از مطالعه‌ی یک پژوهش اجتماعی آکادمیک را رقم می‌زند و مطالعه‌ی کتاب را دلپذیرتر می‌کند. ضمناً عکس‌هایی از نمونه‌های مرتبط با مسأله که با توضیحات جالب در کتاب ارائه می‌شوند، انگیزه‌بخشی متن کتاب را فزونی می‌بخشند و برای خواننده حال خوبی را فراهم می‌کنند.

نگرش این کتاب برای من بسیار تازه و قابل‌تأمل بود و ان شاء الله که بتوانم از آن‌چه خوانده‌ام استفاده کنم.

اگر مایل به تهیه‌ی کتاب بودید، طبق اعلام دوستان در گروه علمی فرهنگی شهید رحیمی که بانی انتشار این کتاب و تمام فعالیت‌ها و تجربیات مرتبط به آن است، می‌توانید از طرق زیر اقدام کنید.

____________________________________________________________________________________

این کتاب را می‌توانید از انتشارات استاد مشهد مقدس به شماره تماس 05132256471 سفارش دهید و یا از طریق لینک‌های موجود در همین صفحه که متعلق به گروه علمی فرهنگی شهید رحیمی هستند، خریداری نمایید.

قیمت هر جلد کتاب ۷۰ هزار تومان می‌باشد که با توجه به تعداد کتاب درخواستی، مشمول تخفیف‌ نیز خواهد شد. جهت کسب توضیحات بیشتر صفحه گروه علمی فرهنگی شهید رحیمی در اینستاگرام به آدرس @shahidrahimi313 پاسخگوی شما می‌باشد.